Brev till Svenska Bankföreningen

Vi är tusen och åter tusen bankkunder och före detta bankkunder som känner oss maktlösa inför bankernas rättsvidriga agerande i samband med bank- och finanskrisen.

Flera av oss driver rättstvister mot bankerna och finner att det svenska rättssamhället fungerar bristfälligt för att hävda bankkundernas rätt.

Utvägen har blivit att redovisa några fall av bankernas agerande via Internet adress:

www.bankrattsforeninen.org.se/index.html

- för att world wide påvisa det svenska banksystemets allvarliga åsidosättande av gällande svenska lagar och EG-rätten.

BRF vänder sig till styrelsen och ledningen för Svenska Bankföreningen och vädjar om åtgärder för att lindra den psykiska terror som tiotusentals svenskar utsatts för och fortfarande utsätts för p.g.a. tvisterna med bankerna.

Bankerna har icke följt §1 i Svenska Bankföreningens stadgar, vilket har resulterat i att drabbade kunder stämt bankerna.

BRF emotser föreningens svar om vilka åtgärder som kommer att vidtagas för att förhindra den fortsatta terroriseringen av drabbade kunder genom att icke träffa fredliga uppgörelser utanför domstol. Bankerna väljer medvetet att driva kostsamma och tidsödande processer mot redan ekonomiskt och psykiskt svaga kunder.