Bojkotta Nordbanken!

Vi kan inte längre acceptera Nordbankens godtyckliga behandling av sina kunder. Därför har nu BRF enhälligt beslutat sig för att arbeta för en allmän bojkott mot Nordbanken.

Varför skall vi tolerera att Nordbanken får redovisa de största vinsterna, utan att dessförinnan träffat uppgörelse i godo, med alla de kunder som man i egen regi eller via dotterbolaget Securum misshandlat och som man nu med statliga medel också processar mot.

Varför skall Nordbanken komma undan sitt ansvar genom att dumpa över de kunder man själva orsakat problemen för, till skräpkreditföretaget Securum? Genom detta förfarande har nu Nordbanken ytterligare cirka 2.000 konkurser och ytterligare tiotusentals arbetslösa på sitt samvete. Borde det inte räckt med att den svenska finanskrisen redan kostat 60.000 företag livet och orsakat mer än 400.000 arbetslösa.

Varför skall vi tillåta att såväl Nordbankens som Securums personal berikar sig på kundernas bekostnad. Vi anser det inte rimligt att f d chefen för Securum erhållit en ”premie” av staten på 50 miljoner kronor för att han på grumliga grunder hjälpt till att ”masslakta” välskötta svenska företag och att övrig personal inom Securum erhåller bonus, ju snabbare företagen skjuts i sank!

Nordbanken vägrar fortfarande att träffa uppgörelse med alla de kunder man felaktigt sagt upp lån och bankgarantier för, för och alla kunder, som man lurat på ”falska annuitetslån”, har fortfarande inte fått någon som helst upprättelse. På detta hänsynslösa sätt har Nordbanken klarat sin egen situation, för att efter 3-4 år kunna återställa sin egen kapitaltäckningsgrad.

Hur kan det komma sig att till största delen statligt ägda Nordbanken tillåts vara marknadsledande i räntor och avgifter och att ta ut dessa, även i förhållande till omvärlden höga ockerräntor och för höga avgifter, för att komma till rätta med sin egen dåliga lönsamhet, på sina skötsamma kunders bekostnad.

Nej, Nordbanken skall inte få fortsätta med sin orättfärdiga hantering av sina kunder. Vi skall därför arbeta för en allmän bojkott av banken till den ändrat policy! Var med och verka för att Sverige får en bättre finansvärld genom att själv deltaga i bojkotten!

Börja med att lämna Nordbanken innan den lämnar dig. Använd endast postgiro. - Agera nu!

Bästa Hälsningar