Bankkrisen som kostade tusen miljarder !

Vi,  ca 60.000 egna företagare, entreprenörer och uppfinnare som orättfärdigt drabbades av  bank- och finanskrisen. Vi begär att EU ingriper och medverkar till att det svenska rättssamhället dömer efter lagboken och inte plånboken.

Vad vet personer enligt text nedan om vem som bär ansvaret för bank- och finanskrisens katastrofala konsekvenser för samhället, företag och enskilda?  Det är inte Bankrättsföreningens uppgift att peka ut någon ansvarig utan detta är en fråga för domstolarna. Bankrättsföreningen påstår icke att någon enligt nedan skulle vara ansvarig.

Våra besökare på Bankrättsföreningens  (www.bankrattsforeningen.org.se )  hemsida   röstar för  att de som är ansvariga skall straffas enligt lagen.

Nedan finns sammanfattning av personer  vilka borde kunna svara på vem som bär ansvaret för bank- och finanskrisen. I vilken mån de präglat innehållet på Bankrättsföreningens hemsida får Du besvarat genom Brf-sökfunktion

Nedan följer harmlösa personuppgifter i löpande text - "Harmlösa listan":

Tord Arnerup, chefjurist i Nordbanken. Rune Barneus f d chef för Nordbanken. Urban Bäckström f d rådgivare på Finansdepartementet. Bengt Berg f d styrelsemedlem i Nordbanken. Carl Bildt f d statsminister. Hans Dalborg f d VD för Nordbanken. Per Olsson, f d styrelsemedlem i Nordbanken. Jacob Palmstierna f d styrelseordförande i Nordbanken. Chister Ragnar f d direktör i Nordbanken. Bengt Dennis f d riksbankschef. Gustaf Douglas f d styrelsemedlem i Nordbanken. Anders Sahlén f d generaldirektör i Finansinspektionen. Lars H Thunell, f d VD i Securum. Gabriel Urwitz f d VD i Gota Bank. Christer Zetterberg f d VD för Nordbanken. Robert Weil f d ägare till Gota Bank. Anne Wibble f d finansminister. Jan Engström, f d regionschef i Securum. Kjell Olof Feldt f d finansminister. Tony Hagström, f d styrelseordförande i Nordbanken. Karl-Olof Hammarkvist. F d rådgivare i Nordbanken. Olof Hakelius f d styrelsemedlem i Nordbanken. Göran Hållén f d VD i Nordbanken. Stefan Ingves f d rådgivare i Gota Bank. Ebbe Krook f d styrelsemedlem i Nordbanken. Gösta Källén f d styrelsemedlem i Nordbanken. Allan Larssson  f d finansminister. Ulf G Lindén, f d styrelsemedlem i Nordbanken. Bo Lundgren f d "bankminister". Olof Måberg, f d styrelsemedlem i Nordbanken. Gösta Renell f d styrelsemedlem i Nordbanken. Peter Sahlin, f d styrelsemedlem i Nordbanken. Björn Wahlström f d VD för Nordbanken. Odd Engström f d ordförande i Bankstödsnämnden. Marcus Storch f d vice ordförande i Bankstödsnämnden. Laila Freivalds f d styrelsemedlem i Bankstödsnämnden. Hans Jacobson f d generaldirektör i Bankstödsnämnden. Göran Persson f d styrelsemedlem i Bankstödsnämnden. Stefan Ingves f d styrelsemedlem i Bankstödsnämnden. Bo C E Ramfors f d VD i SE-Banken. Björn Svedberg f d VD i SE-banken och styrelseledamot i Finansinspektionen. Arne Mårtensson snart f d VD i Handelsbanken. Bo Söderberg f d VD Föreningsbanken. Karl-Henrik Pettersson f d VD i Första Sparbanken. Carl-Anton Spak f d lagman vid Stockholms tingsrätt. Henrik von Krusenstjerna fd bankdirektören i Gota Bank. Sven Karlsson f d personaldirektör i Gota Bank numera personaldirektör i Nordbanken. Staffan Avenius f d chefsjuristen i Gota Bank.  Leif Kärrberg internjurist i Nordbanken. Per Lundberg f d koncernchefen i Gota Bank. Tom Heyman styrelseledamot i Finansinspektionen. Lars Hörngren styrelseledamot i Finansinspektionen. Karin Lindell styrelseledamot i Finansinspektionen. Solveig Riberdahl styrelseledamot i Finansinspektionen och bitr. riksåklagaren. Erland Strömbäck styrelseledamot i Finansinspektionen. Claes Norgren generaldirektör Finansinspektionen.

De namngivna deltagarna i hanteringen av den svenska bank- och finanskrisen är välkomna med sina erfarenheter för att bringa klarhet i de allvarliga konsekvens- erna för de 60.000 företagen.

Det är upp till besökarna att komplettera texten med namn på personer som direkt varit involverade i bank- och finanskrisens händelseförlopp. Förslag  lämnas via Brf-debatt.