Brf - sökfunktion
Använd sökfunktionen nedan om du vill söka efter dokument som innehåller specifika ord/namn eller ordkombinationer på Bankrättsföreningens hemsida. Funktionen för textsökning visar en lista över matchande dokument. De bästa matchningarna visas överst.

Alla poster i listan är länkar till matchande dokument. Om det finns en rubrik i dokumentet så visas den. Annars visas bara dokumentets filnamn. Tillsammans med exemplen får du en kort beskrivning av frågespråket .

Inom varje dokument i listan kan sökning därefter ske genom den sökfunktion som finns hos Explorer och Netscape.

Genmäle/Replik
Personer, vilka är omnämnda på Bankrättsföreningens hemsida här rätt till genmäle/replik på Brf-debatt.

Den interna sökfunktionen ersätter den av Datainspektionen förbjudna Skampålen, som gav hänvisning till rubriker med personnamn för att underlätta genmäle.

Sök efter:

Frågespråk

I funktionen för textsökning formuleras frågorna med hjälp av booleska uttryck som innehåller nyckelorden AND, OR och NOT. Frågorna placeras inom citationstecken. Till exempel:

hämta information
hittar dokument som innehåller "hämta" eller "information"

hämta or information
samma som ovan

hämta and information
hittar dokument som innehåller både "hämta" och "information"

hämta not information
hittar dokument som innehåller "hämta" men inte "information"

(hämta not information) and WAIS