"Klagosidor" på Internet
kl 18.30 och 22.00 - 14 augusti 2000

grab20.jpg (56579 byte)

Kristina Thulin - Programledare
Det finns en hemsida, som enbart är till för att klaga på ett specifikt företag.
    Bankrättsföreningens hemsida startades för några år sedan av Börje Ramsbro, efter att han hamnat i konflikt med Nordbanken. En tvist som ledde till att han tvingades sälja sitt företag. I dag är hans hemsida en av de mera populära klagosajterna och har dagligen ett par hundra besökare.

borjetv4.jpg (15574 byte)

Börje Ramsbro - Bankrättsföreningen
I vårt fall så är det ofta personer, som har vänner och bekanta som har drabbats av banken som hör av sig. För dom som har verkligen drabbats, de är lottlösa, har inte Internet, når inte ut medan däremot vänner, bekanta och släktingar dom hör gärna av sig och berättar om hur det här har gått till.

larstv4.jpg (17737 byte)

Lars Thalén - Nordbanken
Varje missnöjd kund är naturligtvis i någon mening ett misslyckande. Men det finns också tillfällen där banken har gjort vad banken kan. Det är klart att det vore roligare om vi slapp dom här sidorna. Men dom finns. Jag tror dock inte att dom skadar.

Se vidare rubriken: Försökte bolagsplundrarna köpa tystnad?

Avskrift av videoinspelat inslag